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Drag Power Show Franckreich 01/08/09
#1

http://www.trophee-dragster.fr/


1/5/2009 ....3/5/2009 ......MIRECOURT 88 ..*** Trophée ATD***
6/6/2009 ....7/6/2009 ......LANAS 07 .........*** Trophée ATD***
4/7/2009 ....5/7/2009 ......LURCY 03 .........*** Trophée ATD***
1/8/2009 ....2/8/2009 ......MENDES 48 .......*** Trophée ATD***
11/9/2009 ..13/9/2009 ...MALBOUHANS 70 .*** Trophée ATD***


NOTA: MIRECOURT = ex-Drag Power Show of Chambley
More details will became!
Runaway


[Bild: img4937de9a943e5.jpg]
[Bild: logo.gif]
[Bild: bannieredto2.gif]
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#2

Some general information about french Trophy dragster: (H)



http://www.trophee-dragster.fr/

Zitat:Hello European drag racer, have you heard about the French Dragster Trophy from the ATD association?

It’s 6 years now since we have begun our French trophy, with 5 races a year and six classes as following:

- Super Comp ET Dulamon Auto from 8s90 to 7s50
- Super Gas Pacific Garage 9s90
- Super Street Pak Manutention 10s90
- Street Run A Rod & Kustom 12s
- Street Run B Francedrag.com 13s
- Street Run C Nitro de 14s à 16s
- Junior Dragster index times

2007 will be the birth of the super comp ET category. Because Comp eliminator is too difficult for us to manage, we have decided to create a new category for racer who can go faster than 8s90 with a 7s50 limit. The people who organize the French Dragster Trophy are Racer only; maybe you know us, Eric ANGELONI, Patrick DUBOIS, Christophe DUBOIS, Christian MAZURE, Gilbert ROZET, or Jean DULAMON. We were bored of bad racing management, waiting on pre stage line and only 3 runs a week-end!

In 2007 and 2008, more than 350 different racers from France, Germany, Switzerland, and Italy have enjoyed racing in France! We have made an average of ten qualification runs for each race, of course, not mandatory if your engine can’t handle so much activity…. or if you prefer to keep your fuel for the race !

Entrance fees are used to pay the money prize and are guaranteed by the ATD. No bad surprise. Here is the rewards :
Super Comp ET: - winner: 750 €, second: 350 €, 3rd et 4th : 250 €
Super Gas: - winner: 600 €, second: 300 €, 3rd et 4th :150 €
Super Street: - winner: 450 €, second: 250 €, 3rd et 4th : 100 €
Street Run A: - winner: 200 €, second: 100 €, 3rd et 4th : 50 €
Street Run B: - winner: 160 €, second: 80 €, 3rd et 4th : 40 €
Street Run C ET: - winner: 120 €, second: 60 €, 3rd et 4th : 30 €

I will post the 2009 race calendar as soon as the date arrives. Visit http://www.trophee-dragster.fr you can get a (bad) English translation with the American flag button. So, waiting to have an English section, feel free to mail me eric.angeloni@trophee-dragster.fr This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .

Best regards

A.T.D. email : eric.angeloni@trophee-dragster.fr This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Eric ANGELONI 33 6.07.05.55.85
Gilbert ROZET 33 6.98.18.17.75
Pierre FAURE: 33 6.75.74.49.03
Christophe DUBOIS: 33 6.87.45.64.71
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#3

From Donald POTTIER, Organizer of Drag Power Show :

Zitat:CHAMBLEY ZIEHT UM : Die Siebzehnte DRAG POWER SHOW
Findet vom ersten zum dritten Mai 2009 in Mirecourt ( 88 ) ( Frankreich) statt
Nationale Dragster ATD Trophäe
Neunte GTI Tuning de l’EST – WHEELING MOTO D’OR


Mitteilung:

Vom ersten zum dritten Mai,findet die Siebzehnte DRAG POWER SHOW statt. Sie wird sich noch weiter entwickeln indem sie von Chambley nach Mirecourt verzezt wird. So wird sie entlich eine Infrastruktur von höchster Qualität und eine Leistungsfähigerennbahn erhalten, damit sie ihren Platz als Gröte Drag Tuning Show Europas halten kann.
Wie jedes Jahr, werden die Dragsters vorgeführt, es ist ein wahres Fest der Motormechanik, mit seinem Vierhundertmeterstandstartt.
In Mirecourt, werden beim ersten Wettkampft der 2009 Meisterschaft (ATD).alle Dragsters Klassen anwesend sein.
Es ist die Gelegenheit die neuen Auto and Motorrad Teams sowie ihre Teufells Machinen und die Wheeling „Moto d’Or“ (Einzigartig in Frankreich) zu bewundern.
Die Drag Power Show ist jedesmal eine auergewönnliche Vorführung, die allein der DTO Organisator uns bieten kann. Es ist sehrwahrscheinlich die gröte Veranschtalltung dieser Art in Europa, aber auf jedenfall die gröte in Frankreich.
Wie immer werden die besten Stunt Accrobaten (Chris PFEIFFER, ...) der welt für groartigen Freestyle FMX Motorrad Show dabei sein.
Da gibt es auch auerordentliche Jet-cars, Jet-Bikes (zum ersten mal in Frankreich), Motofusée, Quads, Wheelstander. Dazu immer neue Uberrachungen,natürlich aussergewönnliche Superstarke Maschinen.
Wichtig, in diesem Jahr gibt es einen neuen Fahrbahn belag. Entlich GRIP in Frankreich!
Während diesen drei Tage, wird das Programm der neunte „GTI Tuning de l’Est“ Ausgabe 2009 mit Animationen, Tuning Wettbewerb und den Drift Shows verstärkt.
Mirecourt 2009 wird aussergewönnlich reich sein.Bisher hatten wir zwei Tage Tuning und zwei Tage Dragster, in diesem Jahr aber werden uns ganze drei Trage Dragster und Show Tuning angeboten. Noch niemals hat es ein so reiches Programm gegeben
Hier volgen die nötigen Hinweise um in Mirecourt 2009 dabei zu sein

D. T. O. 33, Rue Fabvier 54 700 PONT A MOUSSON (Frankreich)
Tel: 00 33 06. 07. 34. 90. 25 – http://www.duckteam.fr
Date: 1 zum 3 Mai 2009
Treffpunkt: Aéroport (flugplatz)de Mirecourt (Frankreich: 88 )
Zeitplan: Freitag 1 Mai und Samstag 2 Mai : 8h00 – 00h00 non Stop (nächtlich Show vom 21h00 bis 00h00
Sonntag 3 Mai:von 8h00 bis 20h00
Tribüne – Parkplatz – WC – Duschen – Freier Entritt zum Paddock
Imbiss – Camping
Versammlung US: Auto Motorrad, Ausstellung und cruising

Genieen sie die siebzehnte Drag Power Show, ein drei Tage und zwei Abend langes Warnsinniges Ereignis. Halten Sie sich für dieses groe Wochenende vom ersten zum dritten Mai frei. damit Sie an diesem auerordenlichen Erlebnis, die gröte Drag Tuning Show Europa’s, in guter und festlicher Stimmung dabei sein können.
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#4

Wink.."HEY..MEMEZ"...!!!!!!

Wie Bitte, komm ich an die Einschreibe / Nennungsformulare Gruebel???????????
Ich / wir wollten an vier Veranstaltungen Teilnehmen, aber ich bekomme noch nicht mal eine Rückantwort per E.-Mail..!!! Base
Selbst euren ATD-Racers-Club habe ich angeschrieben (in Englisch) und bekam "null" Rückantwort...!!!!!
Es währe mehr als Klasse, wenn Du uns einen Kontakt herstellen könntest, da wir in zwei klassen eure Französische Meisterschaft mitfahren möchten / wollen..!!!! Thumb
Kontakt:
dany@danys-garage.de
Danys-Garage
Hi-Performance-Carshop
D / 67127 Rödersheim
Hauptstraße 182-184

Phone: 00496231/2172
Fax: 00496231/5269

Merci
Back in Black Drag-Race-Team
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#5

If I have good understand, you had try to contact ATD, for subscriptions, but no answer...
Look here:


http://www.trophee-dragster.fr/index.php?lang=en

And you will see this:

Zitat:Mirecourt 2009 : subscriptions are openned !!!

Download subscription form

Download competition's rules

Download the program

Download the Deutsch presentation
And you can contact ATD for more information there:
eric.angeloni@trophee-dragster.fr <eric.angeloni@trophee-dragster.fr>
atd2003@free.fr <atd2003@free.fr>

And if you have no news again, I will help you to hit them! Base Wink
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#6

I asked this question on the 1 on 1 site:

Will racers without an international drag racing license be limited to 12.00 or slower? We went there last year and raced, but even with the physical checkup, there was no day or event license and we were stuck in Street 'A'! Also, we got 2nd place an nobody ever sent us the prize money since we had to split before the award ceremony. That was kind of disappointing since our mailing address could have easily been taken form our entrance paperwork.

Je demande si il faut une license FIA pour participer. L'an dernier if faillait q'on reste dans la classe Street "A" meme avec le controle medicale obligatoire. Un controle obligatoire pour Street? Ridicule. Y a-t-il une option pour obtenir un permis d'événement En plus, nous etions 2eme et on a jamais recu notre prix d'argent par courier parce que on pouvais pas rester pour la ceremonie. J'aurais compris pout un petit evenement, mail pout le plus grand spectacle de drag racing en France? J'espere que la piste est mieux que Chambley. Chambley etait horrible pour la traction.

Salut,
Alex
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#7

- All class Street-run A/B/C : day licence will be OK to drive
- All class PRO: need internationale licence for all people, french or not.
- Your car must be OK (check rules FIA DRagster) to run @ class PRO.
- Like you, I was @ first or second or third place, and if I left from there before "ceremonial", ATD don't send money. YOu must stay to take it.
- And the good news is that the Drag strip of Mirecourt will be past!
Thumb
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#8

Funny that 9.99 to 11.99 here is "Pro". Gruebel We'll see how my "stock, all metal, factory iron heads, factory interior, metal bumpers, metal hood, working lights, turnsignals, wipers, radio in the dash, no Nitrous, Chevelle runs this year. Hopefully it won't require a PRO stamp.
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#9

When you read Rules from FIA DRagster:

Zitat:E.T. SUPER PRO, PRO, SPORTSMAN
7.00 (*4.40) seconds or slower
DESIGNATIONS
E.T. SUPER PRO: 7.00 to 11.99 (*4.40-7.49)
E.T. PRO: 9.00 to 13.99 (*5.70 to 8.59)
E.T. SPORTSMAN: 12.00 to 19.99 (*7.50 to 12.60)

And about French Trophy Dragster:

E.T. SUPER PRO = Super-comp ET / Super gas / Super Street
E.T. SPORTMAN = Street Run A / B / C ET


Zitat:2-1 Catégorie SUPER PRO :

2-1-1 Super Comp E.T. : index de temps 7.50s à 8.90s 1/4 miles ou 5.70s à 4.78s 1/8 miles
Voir règlement (rules) FIA Général (catégorie 7s49/9s99) et règlement Super Comp FFSA

2-1-2 Super Gas : index de temps 9s90 1/4 miles ou 6s30 1/8 miles
Voir règlement FIA Général (catégorie 7s49/9s99) et règlement Super Gas FFSA

2-1-3 Super Street: index de temps 10s90 1/4 miles ou 6s95 1/8 miles
Voir règlement FIA Général (catégorie 9s99/11s99) et règlement Super Street FFSA

2-2 Catégorie STREET RUN :

2-2-1 Street Run A: index de temps 12s00 1/4 miles ou 7s50 1/8 miles
Voir règlement FIA Général (catégorie 11s99/13s99) et règlement STREET RUN FFSA

2-2-2 Street Run B: index de temps 13s00 1/4 miles ou 8s10 1/8 miles
Voir règlement FIA Général (catégorie 11s99/13s99) et règlement STREET RUN FFSA

2-2-3 Street Run C E.T. : index de temps 14s00 à 16s00 1/4 miles
Voir règlement FIA Général (catégorie 13s99 et +) et règlement STREET RUN FFSA
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#10

My point is, NHRA requires licenses when you go 9.99 or quicker. I know that NHRA isn't the governing body here and in the case of Chambley I would have to give Bernie Ecclestone money to run 10's or 11's for a very short season. Used to coming out of school on a Tuesday night, driving to the Test and Tune at the track and not being bothered with special licenses.l
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