Hi Racer und Fans,
soweit ich den Artikel verstanden habe geht es wohl um die nachfolgenden Aussagen:
*Zitata der ED*
"Whilst a number of smaller rule changes were evident, the hot topic was always going to be the class choice of tyre", says Colin. "This was debated to a satisfactory conclusion with the much-appreciated input of Phil Evans, the MSA's head honcho for drag racing who chairs meeting of the UK Drag Racing Technical Committee meetings several times a year and who holds a tremendous position of respect with all racers.
In effect, the class will now revert to the 2005 rule book which was written prior to the Mickey Thompson Drag Radial tyre being permitted. This particular tyre was always under review for this year and given the perceived performance increases available, it was widely believed it should be outlawed for 2007.
Meine Übersetzung:
Einige kleinere Regeländerungen wurden beschlossen, wobei das heißeste Eisen immer die Frage der Reifenwahl war, sagte Colin. Es kam zu einer befriedigenden Einigung durch die Angaben von Phil Evans, die wir dankend angenommen haben. Phil Evans ist Vorsitzenden der MSA für Dragracing und leitet mehrere male im Jahr Besprechungen der technischen Vereinigungen im englischen Dragracing und seine Meinung hat eine hohe Annerkennung der Fahrern. Tatsächlich soll die SE wieder zu den Wurzeln von 2005 zurückgeführt werden, die beschlossen wurden bevor der M/T Reifen zugelassen wurde. Dieser spezielle Reifen war dieses Jahr immer unter Beobachtung und zeigte eine erkennbare Leistungssteigerung, so wurde dieser Reifen mir größer Mehrheit für 2007 ausgeschlossen.
In der UK-SE sollen wohl die Auto etwas eingebremst werden, bzw. wieder STREET LEGAL werden
Könnte mir auch vorstellen, dass das die ganze Sache mal wieder etwas spannender machen könnte. So ist auch mal ein David wieder vor dem Goliath im Ziel. Hört sich interessant an was die Jungs da ausbrüten. Weiter steht dort:
he spirit of the class rules remains intact, and together we can now continue to gain recognition for what we achieve with fully street-legal cars on pump gas, treaded tyres, tax, MOT, Insurance and that damned twenty five mile qualifying Cruise.
©Eurodragster.com
"Expect to see a number of new cars in 2007, with a whole load of differing power plants. More turbo cars, more Procharger cars and, not to be outdone, more nitrous-assisted cars - the rumours are that at least two old favourites are also due to return in 2007. Hell, maybe they've been teased back given the outrageous performances laid down by one Andy Frost and his twin turbo Vauxhall Victor. Better look over your shoulder now Frosty, there is at least a handful of cars just queuing up to kick your butt in 2007.
Dave and Helen of Power Point Communications have once again produced the season DVD, which is now available, and much better than the DVD which covers the Super Mods (Eurodragster.com review forthcoming - Ed). This year the front cover features the Championship-winning '34 Ford hot rod. Ian Hook and the FB Racing team have been in the class almost since inception, theirs is a truly deserving win for 2006. Well done boys.
The 2007 Championship dates have been confirmed and mirror those of our Super Mod cousins:
6th-9th April: Easter Thunderball, Santa Pod Raceway
28th-29th April: Big Bang, Santa Pod Raceway
5th-7th May: Shakespeare County Raceway
16th-17th June: SPRC Summernationals, Santa Pod Raceway
20th-22nd July: Bug Jam, Santa Pod Raceway
25th-27th August: Shakespeare County Raceway
29th-30th September: UK National Finals, Santa Pod Raceway
Wenn ich da an unsere Strecken denke, kann ich verstehen warum sie etwas unternehmen müssen/wollen. Haben ja Autos die locke auch die 8'er Zeiten gehen, was sollen denn die SG oder CE denken
Na ich bin mal gespannt was die German-SE-Tour neues bringt. Wäre ja mal ne Show wenn Guido oder Micha Vogt auf Toyo-Strassenreifen an die Bleachbox fahren
Bye4now Merlin