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Sperre für GM Achse
#11

Hmm... Denke das ich mich dann für eine Spool entscheide. Da ich sowieso nicht mit dem Camaro rumfahren werde. Liegt ja auch preislich ne ganze ecke zwischen Spool und SperrDiff.

Gruss Jürgen
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#12

Zitat:Original von Street-Power
Liegt ja auch preislich ne ganze ecke zwischen Spool und SperrDiff.

If price is your main concern, like I said before, maybe you would be interested in a mini spool:

http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku

http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku

This still depends on how much torque you plan on sending to the 10 bolt, but much better than welding the spider and side gears. You still use the open carrier you have in there now and simply replace the spider and side gears with the mini spool. Are you planning a gear change too? Are you planning or do you already use slicks? Do you already have C-clip eliminators or axles with flange retention? Remember, that if using slicks, the factory C-clip axle retention is not allowed.
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#13

I will use the spool in a standart GM axle with standart gears. I will start with slicks and My engine have round about 490 PS by 5500 rpm and an peak torque from 450.
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#14

Bedeutet das dann auch , dass wenn ich um die Ecke oder ne Kurve fahre und Gas gebe dass das Ding dann komplett sperrt und sich verhält wie eine Spool oder erst wenn ein Rad durchdreht???
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