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Engine Diaper in Europa (SFI 7.1 / 7.2)
#11

@Mirko

Das rote ist nur ne normale Sprengschutzweste,die ums Tranny gewickelt wird.

Die hält das Öl nicht auf,da es hinten und vorne raus laufen kann.

Diesen Explosionsschutz hab ich auch drunter.

[Bild: 5004-2.jpg]

[Bild: 5003-1.jpg]
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#12

Uii Danke Mario.

Benötige ich für's Getriebe auch eine Ölauffangvorichtung, oder genügt die für den Motor?

Vielen Dank, Gruß Mirko
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#13

@all
hier mal der Auszug aus dem schwedischem Reglement vom Mai 2008

Zitat:SG 1.1 Motor
Fri bilmotor. Kompressor, turbo, lustgas tillåtet, dock ej kombinerat. Original svängnings-dämpare i gjutjärn är ej tillåten. Svängningsdämpare enligt SFI Spec. 18.1 eller egentillverkad av stål i ett stycke obligatorisk. Se DRT 1.2. Från och med 1 januari 2009 krävs nedre mo-torskydd enligt DRT 1.11.

DRT 1.11 Nedre motorskydd
Nedre motorskydd enligt SFI Spec. 7.1, 7.2 eller som alternativ ett uppsamlingskärl.
Kärlet ska fungera som uppsamlare av vätska, delar samt var monterad mellan ramrören/balkarna och sträcka sig framför svängningsdämparen mot bakre motorplåten.
Kärlet måste vara försedd med en 5 cm hög kant runt om, minimalt antal springor/hål i kanterna för att möjliggöra montering vid ram, styrning, rör/slangar är tillåtet.
En flamskyddad oljeabsorberande matta ska finnas i kärlets botten och vara väl förankrad. Den oljeabsorberande mattan skall bytas vid behov.

d.h.
Ab 1. Januar 2009 ist das Oil Restraint Device nach SFI 7.1 bzw. 7.2 für die Klasse SG in bei allen Veranstaltungen in Schweden Pflicht.
Ich werde dem FA Drag Racing als Reglementsänderung vorschlagen, dieses ab 2010 auch in Deutschland zur Pflicht zu machen. Damit hätten dann alle Drag Racer, die nicht in Schweden fahren noch ein Jahr Zeit zur Umsetzung.
Manfred
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#14

Hey schonmal vielen Dank Manfred....

Wenn das mein Übersetzungsprogramm richtig übersetzt und ich es richtige deute, sollte doch solch 'Auffangwanne' (siehe Bild) schon genügen.

Gruß und Danke, Mirko
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#15

Also wieder mal was neues,was aber Sinn macht. Ich denke mal das eine einfache Blechwanne nicht den ballistischen Schutz bietet,wenn eins der Pleuel den Block durchschlaegt.Eine Matte wie im Katalog abgebildet hat dagegen aehnliche Schutzwirkung wie eine ballistische ( kugelsicher)Weste.
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#16

Die Windel ist ja auch bei uns ab 2009 in verschiedenen Klassen vorgeschrieben nach SFI 7.1. Ne Sammelbestellung wäre nicht schlecht . Verschiedene Modelle gibts z.B. bei Goodvibrationsracing.com zum anschauen. Vielleicht geht ja was zusammen.
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#17

Hallo Fahrer.

Diese Dinger sind ja in den "großen Klassen" bereits pflicht und haben in dieser Saison gerade bei den fuellern (oder gab es da in hockenheim größere oildowns? bei den motorenplatzern !!! )

ist auf jeden fall sehr sinnvoll und wirkungsvoll. weiß nicht was so ne windel kostet, ist aber 100% richtig investiertes geld. wenn doch mal was passiert geht der rennablauf in der regel zügig weiter.

Öfter mal was neues.

grüße
Markus
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#18

Servus Andre, hallo Ove.
Ich benötige auch so`n Teil, falls das jemand als Sammelbestellung aufgeben wollte.
Gruß Bernd
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#19

Hallo Zusammen,

hier mal das offizielle Regelwerk laut SFI:

2.0 DEFINITIONS

2.1 A Sportsman Lower Engine Containment Device is used to constrain both parts and oil in the event of a failure of reciprocating mass and the resultant failure of the engine block.

2.2 The Absorbent Product is a material with a length and width much greater than thickness which has both linear form and strength sufficient to be handled either saturated or unsaturated. The absorbent material must be located such that the top of the sack has no air gap between the absorbent material and the engine block.

2.3 The service life of the product shall be five (5) years after which it shall be returned to the original manufacturer for inspection and recertification.

2.4 All or any portion of the Sportsman Lower Engine Containment Device pertaining to this specification shall remain as constructed by the original manufacturer and not modified.

SFI Specification 7.2 Page 3 Effective: December 15, 2006

Copyright © 2006 by the SFI Foundation, Inc. All rights reserved. Reproduction in any form without written permission of SFI is prohibited.

3.0 CONSTRUCTION

3.1 A Sportsman Lower Engine Containment Device shall consist of a ballistic material formed into a sack which covers the lower engine and oil pan. A minimum of four straps shall be attached to the device.

3.2 The ballistic material (≥800 fps V50 rating) must cover the sides of the block and pan extending from no more than two (2) inches (51mm) above the bottom surface of the pan to within one (1) inch (25mm) of the head mating surface and extend to within 1 1/2 inches (38mm) of the front and rear of the cylinder case area and be permanently secured on each corner. The remainder of the oil pan (front and rear shall extend upward to the pan rail) must be covered with ballistic material that also measures ≥800 fps V50.

3.3 A device must be used to cover and contain the oil pump, (Note: any oil pump with a remote location away from the containment (oil pan) area does not need to be covered.) This containment can be a separate piece from the rest of the Lower Engine Containment Device and have holes to accommodate the oil lines. This containment does not need to be constructed of ballistic material, but must contain potential oil leakage.

3.4 The Flexible Type Lower Engine Containment Device must be attached to the engine block or header flange, attachment to the frame rails is prohibited. The Rigid Type Lower Engine Containment Device only may be attached to the engine block, header flange or to the frame rails.

3.5 The absorbent material shall be separate from the ballistic material and capable of being easily replaced. It may be necessary to encapsulate the absorbent material in order to maintain desired shape and location characteristics and not materially affect performance capability.

4.0 MODEL CLASSIFICATION

Any variation of the original design, i.e. ballistic material, absorption material, straps or mounting method is considered a model change and will require initial design testing.


Für Alle die noch nicht so genau Wissen welchen Weg sie für 2009 einschlagen sollen / dürfen / müssen

Cheers,

Merlin®

"The Key to going Fast is to learn from those who are going the Fastest."
Krümel Racing powered by Savage Attack
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