03.06.2009, 08:26
Zitat:Original von Bernhard Goldbach
Probier einfach mal einen deutlich niedrigeren Schwimmerstand und, wenn möglich, geringen Benzindruck aus. Spart erstmal das bedüsen und du siehst, ob die Richtung stimmt.
28° sind aber auch arg wenig. Wenn du "fettklingeln" hast, könnten 30° oder 32° schon helfen und vielleicht noch ein paar Nm freilassen.
Fahre meine CHI-Köpfe mit 36°, sind aber auch Dom-Kolben drin.
Was sagt denn die AFR ?

I also think 28 degrees is too low and would go for 34-36 personnally to give it a try without any jet changes. If Bernard is running 36 with a domed piston and you have a flat top or dished, it should really be no problem.
Best float level setting proceedure I got from other experienced bracket racers. Take fuel bowl off, turn it over and adjust the needle and seat until you can fit a 3/8 (10mm) drill bit between the top of the float and the bowl.
7-7.5 PSI fuel pressure.