20.11.2006, 23:56
Zitat:Original von zwiebacksägeMoin Zwiebacksäge & andere Motorenschlosser !
Ihr kennt sicher den 4 Zylinder Accord von Norwood.
So könnte sowas aussehen wenn es erlaubt wäre...
Ja, den Acura hatte ich auch mal hier geposted, ist schon lange her.
Ist das Gerät eigentlich mal irgendwo gelaufen,
oder wurde der outlawed oder hats technisch nicht geklappt ?
Sah eigentlich schon sehr "race-ready" aus und Norwood ist ja kein Noob.
Bis dann,
Benni
€dit (hmmm, müßte wohl erst googeln heut vorm posten) :
Aus dem Norwwod Konzept :
The possibility of building a fuel motor that did not self-destruct on a regular basis was also something for consideration.
Following this train of thought,
we felt that an import style engine (4-cylinder with twin turbos) should be a dry airflow motor.
Hence, the rule we feel must be followed to achieve our concept:
Fuel must be introduced to the intake track less than 3” from the intake valve.
The primary reason that AA cars blow up is due to the fuel in the hat,
blower & intake being ignited all at the same time, which produces a lot of expansion.
By eliminating this major explosion, we could also eliminate the large fire extinguishers (10 lbs instead of 20 lbs),
the blowout panels and the re-enforcement of the body, which are all heavy components.
Hmmm, da gibts wohl ne Regel, wo die Fuel-Düsen im Intake liegen müssen.
Die hätte Bob gerne geändert gesehen, so wollte er erstmal einige
"Exhibition Runs" machen,
aber dazu ist es -anscheinend- bis jetzt nie gekommen, Schade.

